Hinano


«Happy Hour» på Huahine Yacht Club.
Iskald Hinano til halv pris lokker både seilere og lokale.

Den sterkeste merkevarelogoen i Fransk Polynesia må være ølprodusenten Hinanos tegning av den vakre, unge jenta med bena i kors og blomsterkrans på hodet. Hun har blitt et symbol på Sydhavet. 


Happy hour på Huahine Yacht Club. Rupert, Anne, Leif Erik og Birgitte.

Legg merke til at på de fleste utgavene har kvinnen kun fire tær. I 1962 forsvant det en tå da logoen ble redesignet. Hvorfor fant vi ikke ut av.

Den lokale kunstneren Melanie Shook Dupré på Huahine, har laget sin mer realistiske versjon av den berømte logoen.

Copyright: Melanie Shook Dupré på Huahine.
Eldre logo… hun har fem tær!

Hinano ølbryggeri startet i 1955 og har nesten 100% av markedet i Fransk Polynesia. 

En kald en på brygga til Bora Bora Yacht Club. Ingen happy hour her, men godt allikevel. Alutia på bøye en stenkast utenfor.
En av de tidligste versjonene, da med fem tær.

Hinano betyr kvinne og er også et populært pikenavn. Logoen har kommet i mange utgaver. En lokal kunstner på Huahine har laget en noe mer realistisk versjon med en øldrikkende, røykende og noe overvektig kvinne. 

En moderne versjon av Hinano jenta. Ikke spesielt velykket.